ZERO DESORIENTACIÓ
Com garantim la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’orientació i acompanyament acadèmic-professional adaptat a les necessitats de tot l’alumnat?
Gemma Latorre
Líder del repte Zero Desorientació
Directora de l’Àrea de Projectes Educatius i d’Orientació de D’EP Institut
Biografia
La Gemma és psicopedagoga i politòloga. Compta amb un postgrau en perspectiva de gènere a les polítiques públiques. És directora de l’àrea de Projectes Educatius i Orientació de D’EP Institut.
D’EP Institut, amb més de 25 anys d’experiència, és una organització especialitzada en l’àmbit de l’orientació acadèmica i professional. Responsable de programes i serveis d’orientació així com en l’acompanyament en el disseny i desplegament d’estratègies d’orientació amb administracions públiques, especialment, de l’àmbit local; centres educatius així com d’altres organitzacions (Saló de l’Ensenyament, Educaixa, …). També és membre de la junta d’ACPO, Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació Educativa i Professional.
Twitter: https://twitter.com/dep_institut
Linkedin: https://twitter.com/dep_institut
Instagram: https://twitter.com/dep_institut
Membres del grup
Carmen Aguilar Diaz, Joan Batlle, Hannes Brandt, Joaquim De Gispert, Jordi Esqué i Forés, Paula García Expósito, Meritxell Garrigós Melero, Silvia Iannitelli Muscolo, Montse Jimenez Porcel, Juan Llanes Ordóñez, Iris López Bujàn, Salvador Lou Cuartero, Jordi Maldonado, Glòria Martori, Feliu Monés Pla, Anna Nouguet, Fabiana Pons Isabella, Mayte Rascón Vázquez, Esther Rebull, Anna Reina, Noemí Royea Rodríguez, Beatriz Ruiz Caparrós, Guillem Salvans, Isabel Sánchez Guerrero, Emilia Sand, Rosa Ma Sanz Uriol, Laura Serra Hernández, Cristina Serrat Sánchez, Elisabet Tejero Gil, Ana Tostado Domingo, Montse Muñoz Retamal, Borja Juan.
Com podem organitzar un sistema de detecció i seguiment de perfils en risc d’abandonament?
Lluitar per la reducció de l’AEP sense una bona detecció i diagnosi de la problemàtica i el seu abast suposa enfrontar-s’hi a cegues i sense les eines necessàries per articular respostes eficients i efectives.
Per complir amb l’objectiu de reduir la incidència d’aquest fenomen, es requereix de l’accés i l’ús de dades que permetin obtenir una bona fotografía dinàmica de l’escenari. Partir d’un coneixement precís de l’abast i la forma de la problemàtica en la realitat municipal sobre el qual es vol intervenir és un element fonamental per a garantir la seva efectivitat:
– Quin és el nombre de persones que s’hi veuen afectades?
– A quins col·lectius pertanyen?
– Quines característiques socioeducatives presenten?
– Quines són les causes i les conseqüències principals?
– Quins recursos se’ls ha ofert fins al moment?
Què podem fer
Lluitar per la reducció de l’AEP sense una bona detecció i diagnosi de la problemàtica i el seu abast suposa enfrontar-s’hi a cegues i sense les eines necessàries per articular respostes eficients i efectives.
Per complir amb l’objectiu de reduir la incidència d’aquest fenomen, es requereix de l’accés i l’ús de dades que permetin obtenir una bona fotografía dinàmica de l’escenari. Partir d’un coneixement precís de l’abast i la forma de la problemàtica en la realitat municipal sobre el qual es vol intervenir és un element fonamental per a garantir la seva efectivitat:
– Quin és el nombre de persones que s’hi veuen afectades?
– A quins col·lectius pertanyen?
– Quines característiques socioeducatives presenten?
– Quines són les causes i les conseqüències principals?
– Quins recursos se’ls ha ofert fins al moment?