Data: 04/11/2024
ISBN: 978-84-124828-3-6
Pàgines: 140

L’educació secundària postobligatòria ha esdevingut un requisit necessari, tot i que sovint insuficient, per les aspiracions vitals dels i les joves. Malgrat això, l’evidència sobre la prevalença de l’Abandonament Escolar Prematur (AEP) és molt limitada. Disposar d’un diagnòstic sobre els diferents processos i moments de desvinculació que provoquen que un o una jove no assoleixi l’educació postobligatòria, i quins factors s’associen a cada moment, és fonamental per dissenyar polítiques públiques efectives que permetin reduir l’AEP.

Aquest informe presenta una contribució innovadora a l’anàlisi de l’abandonament escolar a l’educació secundària postobligatòria, a través de dades poblacionals i d’una perspectiva longitudinal que permet conèixer com ha evolucionat els darrers anys. Més enllà d’estimar la prevalença d’aquest fenomen, l’informe també analitza les desigualtats socials i educatives que s’hi vinculen. La fi última és aportar l’evidència que permeti desenvolupar polítiques i estratègies eficaces en la reducció de l’abandonament al batxillerat i als cicles formatius de grau mitjà (CFGM).

Relacionat: